lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

LOTS TO BUY!

Kategori:

Lots to buy som Hagrid sa till Harry den där första gången i Diagonally! Precis som det måste ha känts helt underbart för Harry att ha pengar i fickan första gången i sitt liv, så känns det när man vet att det är en juicy lön på ingång! 
 
Det har varit ekonomiskt ganska tuffa månader för mig ett tag nu! Mycket utgifter, väldigt mycket plus minus noll så att säga.. Men på Torsdag, då jävlar! 
 
Så hur går jag till väga när jag vet att jag har råd att göra en shoppingrunda på Lush? Först och främst så gör jag en önskelista! Den brukar gå lite out of hand, för jag vill ha allt. ALLT I TELL YOU! Men en kontrollerad önskelista är första steget! Utifrån min önskelista plockar jag sen ut sånt jag behöver fylla på av mina must haves, limited editions och något "just for fun" så att säga. Men gör det hela betydligt mycket rimligare i pris än om jag skulle gå loss utan någon planering.. Tror inte Artem hade blivit så glad om jag serverade Oatifix till frukost? Nä, jag behöver ha pengar utöver lush med.. LIFE IS SO UNFAIR! 
 
ÖNSKELISTAN!
  • Läppskrubb - Mint Julips el. Popcorn. (Still haven't decided) 
  • Läppbalsam - Buttred Brazils. (Mitt Key Lime Pie läppbalsam rymde från mig, lämnade mig för tvättmaskinen)
  • BIG 
  • Hair Custard
  • Rub Rub Rub  (Kan ännu inte leva utan dig)
  • Death & Decay
  • Helping Hands
  • The Olive Branch
  • Ocean Salt - Självkonserverande 
  • Ny Ansiktskräm <- Detta är ännu inte avgjort vilken jag ska ha. Men Imperialis räcker inte för mig längre. 
  • Roots 
  • Retread                          
  • Ansiktsmask <- Beror lite på dagsbehovet! 
  • Läppstift                                                                               
  • Foundation 
  • Ögonskugga/Eyeliner                                         
  • Yoga bomb
  • Intergalactic
  • Blackberry Bomb
  • Honey Bee
  • Big Blue
PÅSK
  • Golden Egg x6 
  • Humpty Dumpty x2
  • A Bunch Of Carrots
  • Ultraviolet
  • Carrot Gift
As you can see, jag vill ha väldigt mycket.. Men det måste bli en mindre lista, det är fullständigt orimligt att jag ska köpa allt ovanstående.. So how do you decide? 
Hur ser era önskelistor ut? Eller går ni bara in och spontanar hela grejen? 
 
Först är det ganska solklart för mig att jag måste ha Limited Edition grejerna från Påsk, eftersom det är produkter som bara är på besök! Speciellt Golden Egg.. oh lord, Golden Egg... <3  
Men sen då? HOW DO YOU PICK AND CHOOSE? 
Den ända som faktiskt är påfyllnad i mitt ordinarie sortiment här hemma är Rub Rub Rub, och ansiktskräm då. Sen är allt annat sådant jag vill prova på. Min hud har en sämre period och behöver lite mer kärlek, mitt hår är också lite si sådär. 
 
Jag behöver fila lite till på just vilka inköp som ska göras, men det är alltid viktigare för mig att se till  behov mer än önskan. Så förmodligen ryker en hel del ordinarie badprodukter och även smink.. 
 
Nu tänker jag ge mig ut i solen på denna lediga dag och njuta! 
På torsdag ska jag göra min shopping runda! Ska försöka dokumentera så mycket som möjligt och uppdatera er! 
 
Tills dess, 
/M
 
 
Någon som vågar gissa vad jag poppat ner i vasen? 
 
 
(Förresten, kolla in min Instagram: Millapillaa, Jag är ganska duktig på att posta där!)
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: