lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

Gör det för dig själv, ingen annan.

Kategori:

Så idag bestämde jag mig för att sätta mig ner, dra igång lite skön musik (Tegan&Sara) och måla. 
Det är en av många saker jag gör för mig själv, något jag finner väldigt tillfredställande. 
 
Jag vet aldrig vad det kommer bli på pappret när jag väl börjat, utan saker och ting bara kommer lite efterhand. Denna gången blev det någon form av protest på skönhetsideal och hur kontrollerade vi faktiskt är av sociala medier. Ganska sjukt egentligen. Denna ständiga jakt efter bekräftelse på internet genom bilder, vitsiga "posts" osv. 

Vi är alla unika människor som har massvis med vackra egenskaper, och jag tror knappast en tumme upp förändrar hur fin man är? Jag önskar att alla de som så desperat använder sig av internet för just bekräftelse någon gång förstår att det spelar ingen roll om du har 2 "Likes" eller 300. Den där jävla tummen förändrar inte vem du är. 
Lev för dig själv, gör saker som får dig att må bra, saker som får dig att le. 
 
Det här är min avslappning och underhållning på vardagar. 
 
 
 
Avslutningsvis vill jag dela med mig av en ganska rolig video av Miles Jai där han uttrycker enorm frustration på allt jäkla tjat om "like my status". 
Tänkte att vi avlutar med ett gott skratt. 
Kram på er!
/M.
 
 
 
Kommentera inlägget här: