lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

Livet med BIG.

Kategori: HÅR

Jag har testat två eller tre av LUSH balsam och jag tror jag hittat min kärlek bland dem. 
Namnet är BIG.
 
Det tog mig ett tag att få in rätt teknik, men nu har jag nog rätta knycket! 
Mitt hår har fått mycket mer stadga och varje individuellt hårstrå känns betydligt mycket starkare och tjockare. Låter konstigt att säga att håret känns strävare(I positiv bemärkelse) men jag hoppas ni förstår vad jag menar! 
 
För att vara en solid conditioner, alltså en fast bit balsam, som en tvål ungefär, så är den väldigt mjuk och formbar vilket underlättar något vid andvändning.
Jag har fått för mig att det är lättare att fördela i längre hår, kanske bara för att jag ska ha en ursäkt till att det tog mig ett par gånger att få till det, men så får det vara!
 
När jag använder den så tar jag en hårslinga, BIG i ena handen, och sen drar man den längs hårslingan med sin andra hand som stöd. Lite "platta håret"-teknik.
Det är mitt hittils smidigaste sätt att använda BIG på, om du har något bättre knep så skriv gärna till mig!
 
 
BIG har en väldigt mjuk, söt, och rund doft, som sitter kvar i håret ett bra tag. 
Bara jag som tänker på ost när man ser bilden på BIG?
 
 

Något negativt? 
Well, visst finns det saker som är mindre bra med BIG, ingeting avgörande för mig, men som kan vara lite minus så att säga. 
 
Jag tycker inte att det är en särskilt dryg produkt, men jag har som sagt inte riktigt fått till hur jag ska använda det på bästa sätt än. Sen är ju formatet inte helt optimalt, men ju mer man använder desto bättre kan man nog forma den. 
 
TIPS! 
Låt din solid conditioner ligga i badrummet
och mjukna av värmen.
 
Överlag så är detta ett superbra balsam som definitivt är värt att testa! 
Har du något favorit balsam från LUSH?
Berätta för mig vilket och varför! 
 

På återseende mina kära Lushies.
/M
 

KOMMENTARER:

  • Malin säger:
    2014-02-11 | 16:16:42

    Har också tunt, skandinaviskt hår och provat både Big och Veganese. Big luktar godare men är svår att använda och inte så dryg som du säger. Har provat att ta en klump i handen också och blandat med vatten men det räckte till en slinga sen var det borta. Så jag stryker den direkt i håret. Veganese är favoriten ändå! Tynger inte ner men vårdar bra. Ska köpa en 500 ml-förpackning nu!

    Svar: Jag var faktiskt inne i butiken igår och bad om prov på Veganese, så håller tummarna för det! :)
    Milla

Kommentera inlägget här: