lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

Friend or foe?

Kategori:

Jag tror att vi alla är ganska så medvetna om att diverse produkter testas på djur, men ändå fortsätter vi köpa dem? Vi har ju faktiskt ett val när vi står i affären.
Vill vi verkligen stötta något så fruktansvärt som djurförsök? 
 
Det är 2014, är det inte lite passé att oskyldiga djur ska offras för vår fåfänga? 
 
Jag, som ägare till två katter, gör det aktiva valet att inte köpa de produkterna. Jag kan inte ens tänka mig att någon skulle behandla mina eller någon annans djur så fruktansvärt. Det är trots allt liv vi har att göra med, liv som vi har ett ansvar över. 
 
Detta är faktiskt den övervägande faktorn till varför jag väljer LUSH. På Lush jobbar man för djurensrättigheter, något som är fruktansvärt viktigt! Då kanske man tänker:
- "Jamen hur fan vet dom att produkterna är säkra då?"
DET ska jag tala om för dig. 
 
Produkterna är ju till för människor, eller hur? Så varför inte testas på människor då? 
Lush gör en bedömning av nya produkter och bedöms de "säkra" så testas det på en panel frivilliga människor. (Inte hjälplösa djur) 
 Inte nog med detta så ser Lush till att varorna hela vägen från odling till färdig produkt inte går egenom företag som utför tester på djur. Alla leverantörer får skriva på ett yttrande som överenstämmer med  Lushs policy. 
 
Om du vill läsa mer, klicka här!
 
 
 
 
Våra djur älskar oss vilkorslöst, detta är det minsta vi kan göra för dem, ta ställning.
Tänk på det nästa gång du ska köpa kosmetika, är du en friend or foe
Jag väljer att vara en vän.
En djurvän.
En röst för dem. 
 
/M
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-01-22 | 09:29:48
    Bloggadress: http://fannymarie.blogg.se

    Mycket intressant blogg! :) Använder också smink som inte är testat på djur!

    Svar: Tackar!
    Milla

Kommentera inlägget här: