lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

SUNNY DAY, HAPPY HEART.

Kategori:

Hej mina älskade Lushies!
Vilken ljuvlig dag det har varit här i södra Sverige idag, solsken och vårkänslor! Jag och Artem har spenderat dagen i min pappas kolonistuga och jobbat i trädgården. Klippt häckar, rensat ogräs, förberett inför årets odlings-säsong! I år blir det ordentligt med energi på odling, för vad är bättre än att äta mat man själv odlat? Säg mig det.. 
 
Det är något med ljust den känslan, att veta var saker kommer ifrån, hur det blivit behandlat och veta att man med gott samvete kan både äta och använda det. (HINT LUSH, HINT HINT) Haha, skämt åsido, men jag tänkte mycket på just det idag, jag vet exakt vad jag skrubbar i ansiktet, vad jag tvättar håret med, vad som smörjer mina läppar när dom är torra, och det är en helt underbar känsla! Jag har fått en sån ökad medvetenhet och kunskap under mina år som Lushie, någat jag önskar att alla ska upptäcka, vikten av ingredienser, människorna bakom allt arbete och höjden av kvalite. Du behöver inte massa hittepå för att få fin lyster till håret, jag menar.. Vi alla vet att vatten är bättre än coca cola? Samma sak gäller hud/hårvård och mat, rena ingredienser är det bästa alternativet både för kropp, själ och miljö.
 
Där svamlade jag iväg lite, men brinner man för något är det väldigt lätt hänt, eller hur? För att återgå till dagen så fick vi även sällskap av mina helt fantastiska syskonbarn, som jobbade på väldigt bra! Skönt när citykidsen uppskattar att jobba utomhus, även om dom nästan bajsade i byxan för insekterna, haha! Självklart hann vi även med fika och lite grillning innan det var dags att fara hem för denna gången. Finns fåtal saker som ger mig sådan sinnesro som att vara utomhus. 
 
Plockade upp Alice, mammas hund, på hemvägen då jag ska ha hand om henne tills imorgon, kul för mig, mindre kul för min katt Harry.. Han uppskattar inte sällskapet! Och han är ganska så avundsjuk just nu.. Grr! 
 
Så kvällen skall nu rundas av med en promenad, lite fortsatt planering för odling i pallkragar och min balkong här hemma i stan, sen får även jag hoppa ner i badkaret och vila ordentligt. Någon mer än jag som älskar att odling och trädgård? Vad ska ni sätta i köksfönstret eller balkonglådan denna vår?
 
Fick precis några bilder från en väldigt glad systerson som badade i ett hav av FUN-Bubblor! Och en systerdotter som badade i Golden Egg, hennes fråga var om hennes fisar skulle lukta gräddkola efter badet? Haha, dessa underbara barn! 
 
Om så nu är fallet så kommer jag fisa lavendel och tonka efter kvällens bad, vilken badprodukt har jag då badat i?
 
Vi avslutar med en glad systerson i sitt FUN-Bad!
 
 
 
 
 
 
Tills nästa gång!
/M.
 
Kommentera inlägget här: