lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

THE ULTIMATE EVENING BATH!

Kategori:

Hej mina kära Lushies! 
 
Förra veckan lyckades jag nog slå ihop det mest avslappnande badet jag gjort hittils! 
Trots att det nästan alltid är avslappnande att bada så är jag en sådan människa som älskar citrusdofter, vilket ofta ger mig mer uppåt energi än inre energi. Så att få ihop kvällsbad för mig kräver lite tänkande! 
 
När det kommer till kvällsbad för mig blir det ofta de kryddigare badbomberna som får göra mig sällskap. Och nu när mitt stash av julprodukter är slut, ja, då blir det svårt. (Och oerhört sorgligt.) Men efter att ha gått igenom vad jag hade hemma så fick jag ihop vad som för mig lät som ett lyckat bad!
 
En Twilight badbomb och en av den gamla Dreamtime badoljan! Jag visste det redan innan, jag visste att jag skulle älska det, för hur kan det gå fel med twilight? Well, It doesn't!  
Djup, kryddig lavendel i kombination med den söta, varma, tonkan.. Det var helt ljuvligt! 
 
Inte nog med ett återfuktande, lätt glittrande och väldoftande bad, jag slängde även på ännu en omgång av Love Lettuce Fresh facemask! Jag kan inte förstå att jag inte användt den tidigare? 
Sjögräs, honung och mandelolja för att mjukgöra och återfukta. Lugnande fransk Lavendel, samt mald mandel för en mild exfoliering. Åh, den är himmelriket! (Speciellt i kombination med Full of grace ansiktsserum! Där snackar vi superboost för trött hud).
 
 
Självklart rundade jag av hela badet med att tvätta mig med Twilight Shower gel! Sen var det bara att krypa rakt in i sängen! Fy bubblan vilken trevlig kväll det var. 
 
Vad är din favorit för en avslappnande kväll?
Alla tips är välkomna! Jag måste finna tröst nu när mina Lord of Misrule är slut... Det är en sorg! 
 
Tills nästa gång
/M
 
Kommentera inlägget här: