lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

LADYBIRD!

Kategori:

Hejsan mina kära Lushies! 
 
Det har varit en stressig tid för mig på senaste! Mycket privat och med jobbet vilket leder till viss inaktivitet här, I'm so sorry!  
 
Jag har längtat riktigt länge efter Morsdag produkternas ankomst och förra veckan var det äntligen dags för lansering! Man har redan sett det mesta på instagram och Lush uk, så jag hade redan hunnit spana in vad jag var sugen på! Dock så blev jag nog lite besviken, tyvärr.. Kan inte riktigt sätta fingret på varför men jag tror bara det är att jag blir så jävla exalterad inför nya produkter att jag sätter ribban alldeles för högt, haha! 
 
Med det sagt så finns det ett par riktiga guldkorn bland årets Morsdagsprodukter! 
 
 
Här har vi de produkterna jag köpte till mig själv! (med undantag för två presenter jag inte kan visa) 
Då jag är en slav för Lush så var jag tvungen att köpa ett paket till mig själv med en limited edition produkt som bara finns i färdiga paket! I know, låter galet, men Lush är även en hobby så nya produkter gör mig galet nyfiken! 
 
Vi tar det i tur och ordning! 
 
Sunrise, vilken jäkla tvål man lyckats trolla fram! Full med mandarin, tangerin, murumurusmör och silkestofu! Wawawiwa! Detta är en tvål som är helt rätt nu för våren, den luktar verkligen helt sinnessjukt gott. Artem slickade t.o.m på den när jag hade köpt hem den.. Han verkade gilla det, så nu gömmer jag tvålen så han inte käkar upp den! Haha! Förutom en så frisk apelsin/citrus-doft så har den oerhört mjukgörande egenskaper för att vara en tvål så jag ser framemot att ta med den in i duschen! Jag köpte en chunk på 250g och överväger nästan att köpa en bit till för den kommer gå åt i mitt hem! 
 
Roots är ingen limited edition produkt men sist när jag skulle köpa den var den slut så nu fick jag passa på! Det är en hårbehandling som stimulerar hårbotten, ger volym och kärlek, rot till topp! Mint och citrus möts i en fantastisk symfoni! Ger även en skönt kylande känsla i hårbotten som jag fullständigt älskar! Det var längesen jag använde den sist så nu väntar jag på en "hårtvättar dag" så jag kan slänga i den! 
 
Ladybird Gift är ett av årets färdiga paket. I ärlighetens namn så köpte jag det enbart för Sunflower bubbelbiten, som då är exklusiv till de färdiga paketen, alltså går den inte att köpa styckvis. Sunflower doftar lätt blomstrigt med mycket Siciliansk citronolja och den är stor som hela min hand! Kommer bli många gosiga bad av den! 
Sen har vi även Ladybird bubbelbit i, den lilla nyckelpigan med mycket doft! För mig så doftar den lite som Extra tuggummin, dom med mint och frukt smak! Jag tror att man antingen älskar eller hatar den, uppenbarligen en kärlek för mig! Sött med en släng av mint, en cocktail med Intergalactic hade nog varit nice! 
Sist men inte minst i denna paketen så har vi klassiska Honey Bee som doftar honung och är fylld med rhassoul lera! Den finns i det ordinarie sortimentet så man har möjlighet att upptäcka den året om! Ett suveränt badkit med härliga dofter! 
 
Kan vi bara ta en liten stund att tala om hur underbart det är att köpa presenter till sig själv? Jag vill nästan inte öppna dom när jag gör det, känns så himla lyxigt! Mer presenter till oss själva! 
 
 
Har du köpt någon av morsdag produkterna i år? Eller har du tänkt införskaffa någon av dem? Tell me! 
 
Tills nästa gång! 
/M
 
 
Kommentera inlägget här: