lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

SOAP IS IN THE AIR.

Kategori:

Hejsan mina kära Lushies! 
 
Jag insåg häromdagen att jag börjat få lite för mycket tvålar här hemma.. Inte att det är en crazy amount eller så men jag hinner inte använda upp dem med tanke på att jag köper nya lite för ofta.
 
Dock inte så konstigt, har ni sett tvålborden på Lush eller? Jag blir ju tokig! Alla dessa färger, former, och framför allt variationen, oh lord have mercy! 
 
 
 
Här är de tvålarna jag har förtillfället, med undantag för Honey I washed the kids, Raindeer Rock, och en bit Egghunt soap som ligger på tvålfatet i badrummet. (tror även jag har ett par Roses all the way undangömda)
 
Som ni säkert ser så är det mest fokus på mina Limited editions, jag försöker prioritera var jag lägger mina pengar så därför blir det mer fokus på sådant som bara hälsar på än t.ex det ordinarie sortimentet. Med det sagt så vill jag även tillägga att Sultana of Soap fortfarande är min bebis, I will love you forever! 
 
Okej, så om vi ska gå varvet runt och presentera dessa kära tvålar, då har vi, från vänster:
Sunrise Soap - Karma - Old Father Thyme - 29 high st - Egghunt - Roses all the way - Maypole. 
 
I denna högen så har jag tre riktiga favoriter, och på tredje plats har vi Roses all the way, med samma doftsläkte som Rose jam och liknande krämighet som Sultana så är jag helt förälskad. Den är perfekt i sitt utförande som ett hjärta/ros och jag köpte på mig några stycken för jag tycker den är så bra som ge bort present! 
 
På andra plats har vi Sunrise, en riktig dröm för mig då jag ÄLSKAR apelsin och citrusdoft, sen att den är fylld med murumurusmör och silkestofu gör ju inte ont heller. Sunrise är helt sjukt krämig, den är nästan lite marmorerad på insidan med gul/orange/djup blodorange plus att det är glitter i, vem kan säga nej till glitter? Detta är absolut en tvål som jag ska använda i duschen med. 
 
Sen till första platsen, den är för mig helt given, Old Father Thyme. Ett rent mästerverk som gjorde besök i butiken över julen. Anledningen till att jag älskar den så mycket är nog för den verkligen är unik i sitt slag, jag har inte mött något annat på Lush som luktar som den, och jag vill ha mer! AAAH! 
Den är varm, den är kryddig, ett element av friskhet.. Nä, den har allt. Och den är utan någon somhelst tvekan den vackraste tvålen jag sett, någonsin. Skulle köpt en hel tvål, tänk så vackert! 
 
Så, nu efter allt mitt babblande, vilken är din favorit tvål? Någon som jag borde testa kanske? 
 
Tills nästa gång
/M
Kommentera inlägget här: