lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

LORD OF THE SMOOTH?

Kategori:

Hej mina kära Lushies! 
 
Igår bestämde jag mig för att min älskade Lord of Misrule skulle få följa med in i duschen. Jag tror definitivt Lord of Misrule har en av mina absoluta favoritdofter som Lush producerat!  Svartpeppar, rättvisemärkt vanilj, patchouli.. ååh det är kryddigt, mjukt, ja.. mystiskt och sensuellt, like me? haha! 
 
Så för att verkligen dofta som min favorit när jag kommit ur duschen, börjar jag självfallet med en ordentlig skrubb när jag är i duschen!
Min favoritskrubb är ännu inte nerputtad från sin tron, Rub Rub Rub, min trogna tjänare! Men eftersom jag älskar LoM doften tänkte jag att en skrubb med liknande ton bör ju bli riktigt fint! Så Rough With The Smooth fick även följa med! 
 
Rough With The Smooth är en av Lush's solida skrubbar, med bas av socker och murumurusmör har vi en ganska hård skrubb som lämnar huden riktig mjuk! Den delar doften av svartpepparolja och rättvisemärkt vanilj med LoM, vilket ger en bra grund för att doften verkligen ska hänga med när man går ur duschen! 
 
För mig som är ett sådant fan av Rub Rub Rub, så blir Rough With The Smooth lite för hård, men den är värd lite lidande bara för doftens skull! Och resultatet är fantastiskt.. Jag tänker inte ge mig, jag ska hitta en annan skrubb! (kan hända att jag snöat in lite för mycket på det...) Hade den bara varit lite lite mjukare så tror jag nog RWTS hade utmanat Rub Rub Rub, på riktigt! 
 
Skrubbat och klart så tog jag på mina dusch-handskar, jag vet inte korrekt uttryck, men det är såna skrubbvantar man har i duschen? Ja, ni fattar!  Dessa tycker jag om att använda när jag tar duchkräm just för att det ska löddra upp ordentligt, och det gör även att lite räcker en lååång väg! Så där stod jag, i ett grönt lödder i duschen, nöjd som få! Kombinationen av Lord of Misrule och Rough With The Smooth är verkligen en vinnare! Doften satte sig ordentligt och jag kände att jag doftade mycket och hela dagen! (jag är en slav för saker som doftar gott..) 
 
Kan lätt säga att det kommer vara en återkommande dusch-cocktail i mitt hem! 
 
Skulle egentligen prata och Avocado Co-Wash idag med, men nu måste jag göra mig iordning och dricka lite kaffe innan jobb! Så den tar vi en annan dag!  
Fundera på om ni har några frågor kring Co-Washen så ska vi se om jag kan svara på det till nästa gång! 
 
 
Tills nästa gång!
/M
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: