lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

GUESS WHO'S BACK?

Kategori:

Long time, no see.. Verkligen! 
Nu är det nästan två år sen jag skrev mitt senaste inlägg här på bloggen!
Då kan man ju självklart fråga sig vad som skett under de senaste åren?
 
För at dra allting ganska så kort så var det så att jag fick en projektanställning på Malmö Konstmuseum, vilket från början var anledningen till att bloggen lades åt sidan.. Så jäkla tråkigt, men jag tappade väl stinget och kände inte att det fanns tid nog att göra videor, skriva blogg osv. Efter projektet så gick jag över på timmar, jobbade ibland mer än 100% och samtidigt försökte jag klura ut vad sjutton jag skulle göra med livet efter Museet. 
 
Jag studerade deltid på komvux, vilket i ärlighetens namn var så fruktansvärt jobbigt. Jag är inte en person som kan plugga om jag inte vet exakt vad jag ska använda det till, så skolan och jobb fick parera varandra, jag flyttade isär från mitt Ex, skaffade en egen lägenhet och inneboende.  
 
I vintras hände väl min största och lyckligaste nyhet, jag fick äntligen jobb på Lush! (OH MY FRIGGIN GOD) 
Jag var definitivt inte okänd för tjejerna här i Malmö butiken, så på en av mina shoppingturer frågade jag faktiskt bara butikschefen om hon hade planerat extrapersonal inför julen. Av en händelse så hade jag riktigt bra timing och hon hade precis börjat kolla på just extrapersonal. Sagt och gjort så skickade jag in mitt Cv på Lush.se, sen började vad som kändes som den längsta väntan i mitt liv.. Hoppades varje dag på ett samtal, ett mail, någon form av bekräftelse att jag var rätt person för jobbet! 
 
Efter ett par veckor kom det, inbjudan till en gruppintervju! Allt gick suveränt, nervöst men så spännande! Ett kort tag därefter var det bekräftat, dom erbjöd mig ett extrajobb! 
 
Sedan dess har allt gått i rasande fart och jag har älskat varje sekund av det! Att få vara en del av ett fantastiskt Team där man jobbar tillsammans mot samma mål, en verksamhet som har en tydlig bild med vad man vill förmedla och erbjuda. Nä, det är helt galet! 
 
För första gången i mitt liv känner jag verkligen att jag brinner för mitt jobb, det ger mig så mycket glädje och energi! 
 
 
Så hur skulle jag kunna jobba på världens bästa jobb och inte dela med mig?
Omöjligt!
 
Därför har jag nu bestämt mig för att ta tag i bloggandet och även youtube igen! Självklart så måste ju ni få följa med mig på min resa! 
 
Hoppas ni alla vill följa med!
Nu kör vi!
 
 
 
 
Liten hälsning från mig i butiken i julas! 
/M
 
 

KOMMENTARER:

  • Miwandi säger:
    2016-02-25 | 14:05:26

    JAAAAAAAA! Yes yes yes! Go you! I'm so looking forward to this :D

    Svar: HAHA ÄLSKAR att du väljer att skriva "Miwandi" <3
    Milla

  • Ana säger:
    2016-02-25 | 14:47:46

    MEN JA! SÅ MYCKET JA! You go girl! :D

    Svar: Alltså, blir så glad att ni är så väldigt motiverande, mina fina kollegor! <3
    Milla

Kommentera inlägget här: