lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

AVOCADO?

Kategori: HÅR

Hejsan mina kära lushies!
 
Idag hade jag tänkt prata lite om den väldoftande julosten! Avocado Co-Wash
Ja, den ser ut som en julost, men jag kan garantera att den är laktosfri och att den inte luktar gammal strumpa. 
 
Avocado Co-wash är en balsamtvätt med cupacusmör, mängder rättvisemärkt ekologiskt kakaosmör och självklart avokado! Man får alltså ett extremt återfuktande och vårdande balsam, som även rengör håret, så man kan skippa ett moment i duschen! Yay, mer tid för långa bad eller en kanna kaffe! Eller både och...? Ni talar med mästaren på att hiva kaffe när hon ligger i badkaret framför ett avsnitt Gilmore Girls. 
 
Jag hade inte tidigare funderat över att jag skulle behöva något som var så återfuktande som Co-Washen, men denna vintern har verkligen gått ut hårt på mitt hår, så jag tänkte att det är värt en chans! Först och främst är den nästan oemotståndlig rent doftmässigt! Det luktar som någon söt citruskola, och vem vill inte lukta citrongodis? 
 
Det fick helt enkelt bli ett sample med hem så jag kunde skapa mig en uppfattning om den, och se om det skulle kunna funka för mig. Jag hade redan innan blivit förvarnad av min kollega att den kunde vara lite svårhanterad i sample form om man säger så. Co-washen är en av Lush's nakna produkter och man köper den per 100g, 100g är en ganska rejäl bit och betydligt mycket mer hanterbart än min sample bit, men SKAM den som ger sig! In i duschen! 
 
Man behöver lite tid och tålamod för att lära sig en teknik som fungerar för en själv när man ska använda Co-washen. Tålamod är inte alltid min starka sida, jag tycker om enkelt, det ska jag ärligt säga! Det är också så att en balsamtvätt löddrar inte på samma sätt som ett schampo, vilket gjorde det lite svårt att förstå hur mycket jag egentligen fått i håret.. Hm! Men jag jobbade upp den mellan händerna, fick av produkt, masserade in i håret, den tekniken upprepade jag ett par gånger tills det kändes ganska bra! Sen var det bara att skölja ur ordentligt. 
 
Det jag upplevde med Co-Washen första gången var att mitt hår fick en tyngd jag söker, det har en tendens att vara lite överallt annars, och jag tyckte självklart om doften. Så trots lite arbete kändes det som ett bra resultat och jag längtade tills det var dags att tvätta håret igen! Men chi fick jag.. Andra gången jag använde Co-washen kändes mitt hår oerhört flottigt och tungt, och jag kunde inte för allt i min värld begripa vad jag gjort annorlunda. Men såhär med facit i hand så tror jag att Co-washen är en produkt jag kan använda var fjortonde dag eller en gång i månaden, bara för att ge lite extra stöd när håret känns väldigt torrt och okontrollerat. 
 
Så om du har torrt hår som behöver mycket kärlek är det verkligen ett bra alternativ! Eller om du bara som jag har lite torrt hår i perioder och behöver något som kan ge mycket fukt och kontrollera håret då och då är det absolut en produkt att ha hemma i skåpet när det krisar! 
 
Från en avokado till en annan! Varsågod, en liten snutt av The Guacamole song! För vem gillar inte denna tossiga tanten? 
 
 
 
 
 
Tills nästa gång!
Kram!
/M
Kommentera inlägget här: