lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

STRAIGHT FROM THE KITCHEN!

Kategori: LUSH-KITCHEN

Hej mina kära lushies! 
 
Äntligen har min kära beställning från Lush Kitchen kommit! Det är faktiskt den första jag gjort därifrån, så har varit väldigt taggad på denna leveransen! 
 
Största anledningen att jag inte beställt tidigare är främst för att jag inte haft råd med både produkt och frakt.. Men denna gången så var vi några stycken som beställde så det blev inte så farligt! 
 
För er som inte vet är Lush Kitchen en del av Lush i Storbritannien där det varje vecka släpps en ny meny med exklusiva produkter som bara görs i en viss mängd, så man får verkligen vara snabb om man vill ha något där! Varje Torsdag släpps menyn för kommande vecka och det är då två produkter om dagen Måndag-Fredag. 
 
Så förra veckan var då super-veckan! Det släpptes Avoshower, Twilight Shower gel, Twilight solid perfume, Rose Jam solid perfume, Karma shower gel och massa annat! Självklart var det omöjligt att köpa allt, så man fick helt enkelt prioritera vad som var viktigast! I toppen på min lista låg Karma-shower gel, fanns ingen chans att jag tänkte missa den! 
 
 
Som ni ser, jag missade den inte! Nu ska jag bara tillägga att det är bara en Karma som är min, de andra Karma är det tre lyckliga ladies som ska ha! Sen passade jag även på att köpa Slammer och Egg Hunt Soap! Tvålen var min tröst för att Carrot Soap var slut när det var dags att beställa, såklart. Men jag är glad att jag tog Egg Hunt! Spännande att möta en ny tvål jag inte kan minnas att jag stött på förut! 
 
 
Så förra veckan blev det totalt tre duschkrämer och en tvål från Lush Kitchen! Livsfarligt att börja beställa därifrån, för man vill bara ha mer och mer och mer! Men som tur är håller min goda vän och kollega Miranda mig ifrån det, och övertygar mig att jag kommer överleva utan vissa produkter.. Det är ännu oklart, men den som lever får se antar jag! 
 
Så till mina produkter! 
 
Karma Shower gel - Först och främst bör jag nämna att jag är ett stort fan av Karma släktet, jag älskar den kryddiga blandningen med citrus inslag. Patchouli olja, tall olja och citrongräs.. Det är den perfekta kombinationen! 
 
Det jag direkt märkte när jag doftade på duschkrämen var att den var mycket mer citrusdoftande än t.ex parfymen eller tvålen. När jag läste ingredienslistan så såg jag mycket riktigt att det är betydligt mycket mer citrongräs i duschkrämen, det gav mig först lite tvivel men efter att ha sniffat på den ett tag så var jag övertygad, den är underbar! Vid närmre eftertanke så är jag jäklligt glad att det var så, för jag väntade mig egentligen inga överraskningar, jag tänkte att det kommer en duchkräm som luktar Karma, kul. Men det är härligt med surprises! 
 
Direkt in i badrummet och testa den! Det är en oerhört tjock, trögflytande duschkräm och a little goes a loooong way! Jag tog bara en liten liten klick och det löddrade upp hela armen! I kontakt med vatten och min hud så blev den lite kryddigare, som det som för mig är Karma, den gjorde också mig väldigt mjuk och jag känner mig väldigt återfuktad på min vänstra arm, för den som är intresserad!  Absolut värt beställningen och det är definitivt en produkt jag kommer köpa igen om tillfället dyker upp! 
 
Twilight Shower gel - Twilight är också ett ganska känt släkte för den som gillar Lush, det finns ju en badbomb med samma namn och doft som finns i det ordinarie sortimentet och det är även så att i vissa färdiga paket kan man hitta en 100g Twilight Shower gel! (t.ex Relax paketet) 
 
Jag har använt Twilight tidigare, så det var en produkt jag visste exakt vad jag skulle få. Den är så mörk och mystisk denna kära duschkräm, djupa toner av lavendel, söt tonka och ylang ylang. För mig är den min kvällskamrat! Det ger en varm, avslappnande och lugnande känsla! Man känner sig så ompysslad på något märkligt vis! En djuplila färg, silvrigt glitter och så mycket kärlek. Har du inte testat Twilight tycker jag absolut du borde göra det, den är en favorit hos många av helt rätt anledning! Inte alls lika tjock i konsistens som Karma, utan mer som en "vanlig" duschkräm. 
 
Slammer Shower gel - När Miranda kom över med Twilight beställningen så hade hon med sig en Slammer hon hade beställt tidigare i veckan, helt lyrisk bad hon mig lukta, ovetandes om att jag också beställt den när jag beställde Karma. Sweet lord baby jesus! Jag förstod omedelbart hennes hysteri kring den! 
 
Limeskal, Lime juice, Honung och Citronolja! Yaaas gurrl! Den luktar helt underbart, för mig är det lite som smält Calippo Lime isglass! Söt, frisk, uppiggande! It's got it all! Definitivt en duschkräm för sega morgnar som behöver kärlek! Konsistensen är som Twilight ungefär och likt Lushs andra duschkrämer så löddrar den på bra! 
 
Så glad att jag beställde den och jag önskar att den kunde vara en regelbunden produkt för alla behöver nog lite Slammer på morgonen! 
 
Egg Hunt soap - Som tidigare nämt så var det ju egentligen Carrot soap jag ville ha, men självfallet var den slut när det var dags att beställa, suck. Det gäller att vara snabb på kitchen för ibland är det bara en fråga om sekunder innan något är slut. 
 
Men samtidigt kul att testa något man aldrig haft tidigare så jag är mycket nöjd! Jag är ju lite besatt av tvålarna, delvis rent estetiskt men även för att det finns så många alternativ! Många dofter som skiljer sig helt från övriga Lush produkter, vilket är gött! 
 
Så Egg Hunt alltså, direkt känner man att den är mjukare än många andra tvålar, nästan lika krämig som Sultana of Soap. Bergamott, Siciliansk Citronolja och Violblad är de framträdande tonerna i tvålen. Jag beskriver det som en Bärbuske med söt violdoft! För mig har den kanske ingen WOW faktor sådär, men jag gillar den trots allt ändå. Den löddrar upp bra, doften är inte jätteskarp på händerna men den känns mjuk och inte så uttorkande som handtvålar kan vara. Det är lite.. "Nu har jag testat den" inget mer med det, kommer troligtvis inte köpa den igen men jag är glad att ha testat den och kommer uppskatta att ha den på tvålfatet ett tag framöver! 
 
Någon som beställt något från Lush Kitchen tidigare? Vad beställde du då? Hiss eller diss? 
 
 
 
Tills nästa gång!
/M
Kommentera inlägget här: