lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

Peppermint scent.

Kategori:

I alla år har jag använt mig av smink, sminkborttagning, schampo, balsam osv.  Allt från H&M till apotekets egna märke har stått i min hylla. Men sen 2 månader tillbaka så finns det inget annat än LUSH, butiken som förändrade mycket mer än doften på mitt hår.
 
Jag klev in i deras nyöppnade butik i ren desperation, mitt hår var på bristningsgränsen, jag övervägde seriöst att bara raka av allting. Men väl inne i butiken fångades jag av dofter, färger, former, som jag bara inte kunde släppa. Syrran som stod och pratade ansiktskrämer med en av tjejerna som jobbade i butiken, såg minst lika förtrollad och förvirrad ut som mig, det var någon form av skräckblandad förtjusning.
 
Ut från LUSH kom jag med en Schampokaka, balsam och en hårinpackning. 
  • Schampokakan, New, är till för slitet, trött och stressat hår, det är lite som en kickstart för hårbotten. Den har en ljuv doft av pepparmint och kanel och en enorm fördel med schampokakan är inte bara det billiga priset utan också att den räcker SJUKT länge. 
  • Balsamet, Retreadett ypperligt balsam för slitet, trött hår som har färgats en gång för mycket. Väldigt mjukgörande och återfuktande. Tyckte inte den doftade så mycket, vilket jag uppskattar för då känner man pepparmintdoften från schampot igenom. 
  • Sist men absolut inte minst, en hårinpackning som heter H'Suan Wen HuaEn skön inpackning när man försöker att återförstärka sitt hår. Känns som en stadig grund i min jakt på friskt hår. 
 
Jag kan inte ärligt säga vilken av dessa produkter som gjort mest för mitt hår, men i kombination med varandra så funkar dem som rena mirakelkuren för mitt blekta, torra, slitna hår. Håret känns mycket fylligare, mjukare och framförallt friskare. Så gå in på  och starta ett helt nytt liv för hår, ansikte och kropp.
 
 
 
 

 
Jag lovar, du blir inte besviken! 
 
/M.
 

KOMMENTARER:

  • Wasabi-Hijabi säger:
    2014-01-03 | 19:57:00

    ååååh vilken tjusig blogg! Jag borde få en present för att jag e den förste att kommentera på den...

Kommentera inlägget här: