lushoholic.blogg.se

Lushie at heart.

Morning and evening routines.

Kategori:

Jag älskar att sminka mig, men hatar att ta av det innan jag ska lägga mig, det har alltid kännts ganska omständigt. Men nu när jag har hittat ett märke som jag tycker så mycket om är det ett rent nöje att sminka av sig och tvätta ansiktet innan jag lägger mig.
 
 
Kväll
Om jag använt smink, vilket jag inte gör dagligen, så börjar hela min process med 9 to 5, jag tar en klick och börjar smeta ut i ansiktet, om jag har mycket smink så blir det definitivt en lite större mängd, jag jobbar in den ganska rejält kring ögonen där man oftast har mest smink. Sedan tar jag en bomullstuss eller pad och börjar försiktigt torka av allt, när jag fått bort det mesta brukar jag kasta lite vatten i ansiktet och torka med en handuk.  Ibland kör jag en liten omgång av Fresh Farmacy, som är en mild tvål för ansiktet, bara för att känna att man riktigt fått bort allt smink. 
 
Båda dessa produkterna är väldigt milda i doften och skonsamma för ansiktets sköra hy. 
 
Efter sminkborttagningen så tar jag fram min kära Angels On Bare Skin och gör en grundlig rengöring av ansiktet. Man tar en liten bit i handen, i storlek av en ärta, och jobbar upp genom att gnida händerna i varandra, värmen gör att det blir som en mjuk lera och lättare att arbeta in i ansiktet, ibland tar jag även lite varmt vatten bara för att det ska bli ännu lättare att gnugga in. Därefter sköljer jag av ansiktet med varmt vatten så jag får bort allt ordentligt.
 
Jag tycker att Angels On Bare Skin är en fantastiskt bra rengöring, den lugnar huden och jämnar ut hudtonen markant. Däremot så är jag kanske inte världens största fan av lavendel, så doften kan bli lite för mycket för mig. Men det är värt varenda sekund av doften för jag tycker verkligen den gör jobbet! 
 
Avslutningsvis så tar jag min ansiktskräm Imperialis och smörjer in ansiktet, man behöver bara en liten klick som man masserar in ordentligt. 
 
Voila!
 
Morgon
 
Morgonrutinen är betydligt mycket lättare, då brukar jag antingen bara använda Fresh Farmacy eller Angels On Bare Skin och såklart avsluta med min ansiktskräm Imperialis.  
 
 
Jag har en ganska blandad hy, varken fet eller torr, lite pormaskar och eventuellt någon finne ibland. Men däremot efter slarvande i många år med sminkborttagning, så har jag en lite grå ton i huden, detta pga smuts som ligger ganska långt ner i huden. Men med dessa produkterna är jag verkligen på god väg åt en friskare hy med mer färg och lyster. 
 
 
 
Hoppas detta är till någon hjälp för er alla där ute! 
Har ni några frågor eller önskemål så är det bara att droppa en kommentar här på bloggen! 
 
 
På återseende! 
 
 
 
 
/M
Kommentera inlägget här: